30 Mayıs 2007

Mete Oroloci ile Hava Duruşu #14


Efenim Merhabalar,

Sizleri özlemedim dersem yalan olur. Sizler için biraz gavuristan gezip oranın havasını koklayıp geldim. Soğuk ve nemli idi havaları. Hala yağmur yağıyor efendim. Siz siz olun kuzeye gitmeyin.

Sıcağın kıymetini henüz haşlanmaya başlamadığımız için keyfini rahatça çıkarabildiğimiz şu günlerde hava durumu tahmini ile sallaması arasında bildirimlerde bulunan kurumlarımız yüzünden belgelerle konuşmanın kıymetinin kalmadığı günlerdeyiz pek sevgili havaseverler. Bu yüzden ben sizlere gönlümden geçen, burundan gelen havayı anlatacağım. Hava nemli bugünlerde. Akşam ha yağdı ha yağacak diye kasılıp duruyoruz. Bir fırtıne çıkıyor ama yağmur yok, şimşek var gökgürültüsü var yağmur yok. Söyledim o kadar global ısınmayalım, merkezi ısınma apartmanlar içindir diye, dinletemedim. Bok varmış efenim sanırım, yağdığını göremediğimiz yağmurlar ama geldiğini yağıp kaçan yağmurlarından anladığımız bir yaz ile daha karşınızdayız.

Tahmin edebileceğiniz gibi bu yaz da sittin senedir (ben diyeyim 30 - siz deyin 35, 3'ün 5'in hesabını yapmayalım) yaşanmış en sıcak yaz olacak. Hatta bununla kalmayacağız aynı dönem içindeki en sıcak kış da olacak. Bu yüzden sanırım Türkler olarak yine göçmeye başlayacağız. Şimdilik içten içe bizi ısıtan havaların minik birer kuplesini bugunlerde de göreceğiz.

Yarın hava günlük güneşlik olacak, damla düşmeyecek. Yaprak kımıldamayacak ve tercihen herkes mayolarla plajlara koşacak. Koşmalılar da çünkü bu güzellikte bir güneşi bir daha haftaya belki göreceğiz. Pazara kadar hava ayak yapacak; bir açıp bir kapayacak olan hava İstanbul'un karakterine uygun olacak. Pazardan sonra biraz daha light kevaşe bir hava daha güzel bir güneş parıldayacak global olarak ısınmanın sonuçları elimizde patlamadığı taktirde.

Valla sayın havaseverler sanırım global olarak ısınmaya karşıyım ben. Her kesin kombisi kendine desem yeridir. neyse ben başınızı daha fazla ağrıtmadan hamağıma döneyim. Yapılması gereken çok önemli bir tembelliğim var. İyi günler efendim.

Mete Oroloci gölgeden bildirdi.

Hiç yorum yok: