3 Kasım 2006

Desture Hanım ile Hastrolocik Saatler #6


Fevkalâde günler diliyorum herkese. Desture ben. Yenilikleri seven,hayat dolu dul bir entel olarak bugün sizi sürprizlerle coşturup dalgalandıracak, "Aman tanrım, sanırım aşık oluyorum !" dedirteceğim bebeğim.
Şimdik; Aztek şeysine paralel olaraktan; Tecpatl yılının Atl ayının Malinalli gününde hayata gözlerini açmış kızancıklarım (sormayın ayol, gidin bakın kimmiş, neymiş !) bugün sevgilisi bulundukları kişilere "Bugün bir değişiklik yapıp adaya gitmeye ne dersin?" diyecekler; ben de onlara ağız dolusu "gerizekâlı !" diyeceğim canım. Dedim bile. Beyinsiz herif/bağyen, yağmur çamur içersinde adaya gidip piknik yapmak marjinallik midir, değişiklik midir yani? Bahar mevsimi fransız marka ceylan derisi bavula mı girdi hayatım? Yapmayın rica ediyorum. Eğer bu kişinin muhatap bulunduğu diğer kişi Tecpatl yılının Cuauhtli ayının Cipactli gününde doğmuş bulunuyorsa "Hassittir ordan Bora ! Terkediyorum seni !" diyecek ve kendisine sakin, jazz müzik seven ve Pazar sabahlarını Cihangir'de kahvaltı edip gazete okuyarak geçirmeyi "yeğleyen" birini bulmak üzere kapıyı çarpıp gidecek.
Ayrıyeten; Tecpatl & Cozcacuauhtli & Tochtli tarihinde doğmuş bir özel okurumuz var ki, yarın kendisi sabah saatlerinde Göztepe civarında görülebilir. Sakın ha sakın, sigarasını parkta bahçede içmesin; poz verme sevdasından tepesine danalar düşer sonra, ben
mesuliyet kabul etmem şekerim. Gitsin edebiyle dersini alsın, evine dönsün, dönerken bakkala uğrasın yalnız, sonra gece ağlamasın "Sigaram bitti" diye. Çok mu acımasız konuştum canım? Kıyamam. Her şey sizin iyiliğiniz için.
Bi Humprey Bogart vardı eskiden. Ne karizmatik adamdı. Pardesü...

Hiç yorum yok: