17 Kasım 2006

Desture Hanım ile Hastrolocik Saatler #10

Size el filan sallıyorum, her gece düşünüp düşünüp tatlı bir tebessümle yanağımdan süzülen bir damla yaşı elimin tersiyle silip "hadisinler ordan !" diyerek rûyalara dalmama sebebiyet veren bebek yüzlü, bebek popolu okuyucularım ! Desture ben...
Bu sabah somon rengi şapkamı ve ona uygun spor aktivitesi entarilerimi giydiğim ve sahillerde yürüyüşler ettiğim vakitlerde; ilk bakışımlan birlikte birinin Akrep, diğerinin Terazi burcu olduğunu şapadanak kestirdiğim ve "Hahay ! Fevkalâde bir cevherim ben" diyerek izlemeye koyulduğum iki kişi oldu ki; günlerinin nasıl başladığını ne siz sorun ne de ben söyleyeyim hayatım. Sen şimdi sabahın kör vakitlerinde "Biz manyak sağlıklı, vücüüdünün her nokta ve çakrasından adeta enerci fışkıran yaşam tomurcuklarıyız." demeye getirircesine kalk oralara git buluş, sonacııma kenarda otur sigara iç, elâlemin kedisine köpeğine şeber, kargalara çemkir, git kendini yerden yere at filan. Ben tüm bu olup biteni gözlemler ve bir manâ vermeye çabalarken, bu iki küçük amelenin günlerinin geri kalan kısmını da öngördüm aynı zamanda. Şimdi bu Akrep burcu olan, diğerine "Lan, ben bu gazla eve kadar yürürüm" diyecek, bir an yüzünde bir tedirginlik emaresi oluşacak ama Terazi burcu olan bunu göremeyerek "Tamam o zaman ben de eve şeyedeyim" diyecek ve ayrılacaklar. Akrep burcu olanın tabanları patlamış durumda bebeğim. Kıyamıyorum da ama şimdi. Terazi burcu olan da hızını alamayarak bir de uçurtma uçurmaya çıkacak, ellerini ipler kesecek, beton zeminlerde yuvarlanacak bu da. Yani tamam, Mete beyciğimin söylediği veya söyleyeceği gibi, ne bileyim, hava harikulade de, haddinizi bilmeniz gerekiyor diye düşünüyorum. Birer yetişkin gibi gidip edebinizle sosyalleşin, yalınayak topraklarda filan yürüyün canım.
Koç burcuna mensup bayanlar bugün, önceden içine düşmüş bulundukları o pek sıkıcı hastalık ve kırgınlıklardan, "Annee bana çorba yap !"lardan kurtulur gibi olacak, "Eh, hadi madem" diyecekler kendi kendilerine. Nahoşluklarını silkelemek için balkona çıkacak, temiz hava soluyacaklar. Sonra alt balkonda kahvaltı eden komşu küfür edecek buna, "Yavaş vur halıya, itherif" diyecek. Halı...
Çin heströlöcisine bağlı olarak Ejderha Şeysine ait olduğunu, merak edip de vaktinde araştırmış olan kişilere de söyleyecek bir çift lakırdım var. Aklınıza ve fikrinize mukayyet olun, artizlik etmeyin, "Kendimi daha fit hissediyorum !" düşüncesiyle sabah saat kurup sıcak limonlu sular filan içmeyin. Bugün Mandabatmaz'a gidip bol şekerli türk kahvesi için, sonra az ilerden bir kutu lokum alın, sokaktakilere de ikram edin.
Ay ne de uzattığımın, çekip çevirdiğimin farkındalığıynan bunalmış vaziyetteyim fekat en son olarak Yay burcuna değindireceğim birtanelerim. Yay burcu bugün, "Nasıl olsa sabah erken kalkmam gerekmiyy" diyerek geç yattığı geceden, fevkalade mayhoş bir tavırla uyanacak ve gününün adeta orta yerine şeyetmiş bir derse girmekle paralel olarak, bu güneşli sevgi papatyası gününün orta yerine şeyetmiş bulunacak. Yine geç yatacak, sonra yine geç kalkacak. Sevmiyorum bunu ben. Alın götürün. Hadi canım !



Hiç yorum yok: